بسم الله الرحمن الرحیم-تمرین مشقی نقد کردن-نقد کردن درحقیقت تصحیح ویراستاری واصلاح کردن همچنان که خداوند منان وحکیم در قران مجید کتب دینی وتاریخی وعقاید روز ومسائل روز را نقد وپاسخ داده است- در طول تاریخ نیروهائی درصدد بی اعتبار کردن حقایق الهی وغیره الهی برامدند ویا با ملاکهای ناقص به تفسیرحقایق چه الهی وچه غیر الهی متوسل شدند وبسیار حقایق را که یا دوست نداشتند ویابرای انها غیرمعمول بوده است دستکاری کردهاند وبقول عالمی اصل را فرع کردند وفرعی را اصل کردن به مذهب بیش از همهایدلوژی هجوم شده است زیرا سخت تر ومقاوم تر ازهمه بوده است وبه همین علت به متونی که حاوی اندیشه است که دران انرژی دینامیکی داردمورد توجه بوده است- وحی از خصوصیات بارز ان یقینی بودن وبدون شک وتردید بودن ان است ومطالب یقینی نقد واصلاح ندارد در نتجه از اعتبار بسیار بالائی بر خورداراست وحی اجازه نمیدهد با ملاکهای غیر یقنینی تفسیر شود ویا تعریف شود ویا اجتهادی دران صورت پذیرد وعلم زمان را چناچه با ان مخالف بشد که مردمان غالبا فکر میکنند که یقینی است بباد سخره میگیرد وبه همین علت است که معیار وحی باید ازدرون خود وحی بیرون اید ویاا زدرون عقل محض اگر به این مسئله دقت کرده باشید که ازامام صادق علیه السلام سئوال میشود که ماه تمام شد دومماه دیگر ماه مبارک رمضان است وهمه این دوماه وبیبشترابری است چه بکنیم امام جواب میدهد59 روز صبر کنیدروز شصتم اول ماه بگیرد مسئنله روشن است یک سی روز ویک بیست ونه روز وهرچه تعدا ماه بیتر میکنند امام علیه السلام بیست ونه روز اضافه میکند 55 روز از کجا پیدا شد؟؟!!!هیچ انسانی از خطا مصون نیست مگر انکه خداوند ایشان را مصون داردلذا باید سیستمی باشد که انحراف وغلط را بتواند تشخیص( سیستم بایس) این سیستم فقط میتواند برای درک بشری کار امد باشد چنانچه این سیستم خطائی به واقع از مذهب گرفت ان خطا ساخته وپرداخته انسان است البته در مذهب بخوص دین عظیم شیعه درباره فلسفه احکام بحث مبرزی وجود دارد در سیستم خطایاب اصل بر این است به محض انکه یک خطا عمده در اندیشه پیدا شد ان تئوری از دوره میدان خارج میشود چه متن باشد وچه ملاک باشد وخطاهای کوگ وضعیت را بحرانی میکند وهشدار میدهد- دو سئوال رامطرح میکنم- ایا حضرت سلمان علیه السلام یک معیار ابر قدرتی نسیت- ایا شاخص اتم واکمل انچه حضرت ختمی مرتبت در باره انسانهای فرهیخته که قدرت دقت بی نظیری دارند که ستاره ثریا دراوائل روز تشخیص میدهند وهمت متعالی مکه علم در ثریا را بدست میاورند واگر به ان علم عمل نمیکردند که ارزیشی نداشتند که پیامبر اکرم بر پشت سلمان بزند ومبارک بگوید شاخص اتم ایرانیان شخص سلمان است د وم اگر تمام اصحاب مشعل هدایت هستند پس چرا فقط بیسست نفر ازانها بهشتی هستند ئچر مابین این بیسشت نفر نبرد ایجاد شده است وچرا درمسصئله واحد در شرایط واحد اختلاف است که به زد وخورد ولعن کردن یک دیگر کشیده شده است وچرا درتوحید انها اختلاف است ودقیقا الله یک کلمه متشابه است عالمی میفرمود که امر رضا علیه السلام در نیشابور ان حدیث سلسله الذهب معنایش این است که الله ناب در نزد من است وهرکس الله او ناب باشد درقلعه امن است چراکه ا گر خللی در صفات ودر افعال ودراحکام رخ دهد مانند ان است که درقلعهای که سوراخ دارد قرار گرفته که تیر شیطان ازان عبور میکند وچه بسیا شخص شیطان ازان سوراخ عبورکرده وفرد نقش زمین میکند وصدر اسلا وقیتکه این حدیث در دفعه اول ار پیامبر اکرم شنیدند خدا را جای بت گذاشتند که بایدفرمانهایث الهی ودستورات الهی عمل کنند واسوه شخص پیامبر اکرم صلواته علیه واله والسلم بودبعد توحید راجدا کردند وارتباط ان را با احکام بریدند-ادامه دارد